Η 25η Μαρτίου επτώχευσε.

25η Μαρτίου 2012. Η τραγελαφικότητα μιας καταπιεστικής κρατικοκρατούμενης παράδοσης σε πανελλήνια παράσταση. Η έλευση της δημοκρατίας στη χώρα δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα μιας και παρατηρούμε πως επανέρχεται στην αφετηρία. Μέχρι τώρα είχαμε συνηθίσει την κρατική διαφθορά, την αστυνομική εξουσιαστική και ισχυροφοβούμενη βία, την καταπάτηση των δικαιωμάτων, την υποβάθμιση του ιδιωτικού και δημόσιου βίου. Κι όμως όταν οι εντάσεις και οι συγκρούσεις πολιτών με όργανα του κράτους βρίσκονταν σε συναγερμό, όλοι κλεινόμασταν σπίτι παρακολουθώντας τις ειδήσεις, λέγοντας πως θα περάσει και αυτό, είναι μια μειοψηφία, μια ομάδα τραμπούκων ή ένα πραγματικό μέρος της κοινωνίας που δεν έχει απλά τη δύναμη να υπερνικήσει το κρατικό σύστημα.

Ήρθε η ώρα όμως που οι αναμενόμενες κοινωνικές εκρήξεις σε κρίσιμες πολιτικές αποφάσεις, έδωσαν τη θέση τους στις απρόσμενες ξαφνικές αναταραχές, προκαλώντας στο πολιτικό σύστημα αμηχανία και αναποφασιστικότητα στα μέτρα που έπρεπε να λάβουν. Η κρίση έβγαλε τον κόσμο στο δρόμο. Όχι όμως όλο. Ο δρόμος είναι μακρύς ακόμα. Δυστυχώς όσο λιγοστεύουν οι ανάγκες μας, τόσο πιο εύκολα ο κόσμος θα αυξάνεται σε συγκεντρώσεις. Είναι η ιδιοτροπία μας τέτοια. Οι ταραχές λοιπόν αυτές έτυχε να πέσουν πάνω στην εθνική επέτειο της επανάστασης του 1821 και κυρίως…ενόψει εκλογών. Μία ακόμα αθηναϊκή ατμόσφαιρα με χημικά θα έδινε τα πράσινο φως για σκληρή κριτική των ξένων μέσων ενημέρωσης με στόχο τα μέτρα λιτότητας, την αδυναμία της χώρας για διατήρηση της τάξης, πολιτικής σταθερότητας κλπ. Τότε ήταν που το ελληνικό κράτος αποφάσισε να στραφεί σε παλαιότερες τακτικές. 7000 αστυνομικοί ήταν το πείραμα για την ολοκληρωτική-καθεστωτική δημοκρατία που βιώσαμε χθες. Στόχος ήταν πλέον όλοι. Κάθε πολίτης που κουβαλούσε μια τσάντα, ένα χαρτοφύλακα ή κάποιος που δεν ‘γέμιζε το μάτι’ των αστυνομικών.

Το ελληνικό κράτος αποφάσισε να καταπιέσει το εθνικό φρόνημα των Ελλήνων επιβάλλοντας σκληρά αστυνομικά μέτρα που έδωσαν στη μέρα έναν άλλο χαρακτήρα. Η παρέλαση της 25ης Μαρτίου κατέληξε χθες. Η επίδειξη δύναμης ήταν απαραίτητη για τη συμμόρφωση όλων των κοινωνικών στρωμάτων που ζητούν το αυτονόητο: δημοκρατία. Είχαν ανάγκη οι Έλληνες χθες να τηρήσουν αυτό που ένιωθαν. Κάποιοι σε μεγαλύτερο, κάποιο σε μικρότερο βαθμό. Ποια Ελλάδα όμως να τιμήσουν; Την Ελλάδα της αστυνομοκρατούμενης παρέλασης; Της παρέλασης ως πράξης; Την Ελλάδα ενός παρελθοντικού ιδεολογικού πατριωτισμού; Την ξενοφοβική Ελλάδα; Την Ελλάδα των περασμένων μεγαλείων; Τους Έλληνες των ηρώων του 1821; Ξέρετε για πόσα χρόνια μιλάμε πίσω; Περίπου 200! Και να σκεφτείτε πως κάποιοι ελπίζουν ακόμα στην ανάκτηση της Κωσταντινούπολης. Έτσι δεν έλεγε ο γέρων Παΐσιος;  Ή τελικά πρέπει να σκεφτούμε καλύτερα την Ελλάδα του Σεφέρη, του Ελύτη, του Καζαντζάκη, του Σπανουδάκη, του Κακλαμανάκη, της Πατουλίδου, του Θεοδωράκη, του Χατζηδάκη, και τόσων άλλων σύγχρονων που ενέπνευσαν μέσα από τη λογοτεχνία, τη μουσική, τον αθλητισμό και τη σύγχρονη ιστορία τον πολιτισμό μας; Εκεί έγκειται νομίζω το λάθος μας.

Η ηρωποίηση ανθρώπων σε υπερανθρώπους κατάφερε να οξύνει το ελληνικό αίσθημα μετατρέποντάς το σε ιμπεριαλιστικό και απατηλά υπερδύναμο. Η προσωποποίηση της ιστορίας βέβαια αποτελούσε πολλές φορές πρότυπο για τον κόσμο. Συμφωνώ. Σ’ αυτό που διαφωνώ δεν είναι στα πρότυπα αλλά στην ταύτιση προσώπων με λέξεις όπως, ήρωας, γενναίος, θεός, με ρήματα όπως κατατροπώνω, σφάζω, σαρώνω,αφανίζω. Το λάθος είναι πως με το να αποδίδουμε σε πρόσωπα λέξεις όπως αυτές, απαλλάσσουμε τους εαυτούς μας από τη δύναμη και την αποφασιστικότητα για αλλαγή των παρόντων συνθηκών. Μένουμε στα λόγια αποδίδοντας κάθε χρόνο τιμές σε ανθρώπους που συνηθίσαμε να τιμάμε, χωρίς ωστόσο να μπορούμε να δημιουργήσουμε παρόμοια φιλοσοφία και για το σήμερα.Τέτοιες τιμές τις θεωρώ περιττές. Τιμές που δεν έχουν πρακτικά αντίκρισμα στο σήμερα. Που οξύνουν το μίσος και διχάζουν λαούς.Γνωρίζουμε πολύ καλά πως η παρέλαση είναι ένα ζήτημα που ποτέ δεν βοήθησε τη νέα γενιά να σκεφτεί, να κατανοήσει, να παραδειγματιστεί. Το αστυνομοκρατούμενο καθεστώς που επιβάλει την παρέλαση άνευ πολιτών επιβλήθηκε για να τιμήσει -ποιος- ο διεφθαρμένος, ο πατριωτικάριος πολιτικός που με τη δύναμη, το χρήμα και την εξουσία, τον συμφέρει να μας υπενθυμίζει τι έγινε τότε με τους ”ξένους” και όχι τι γίνεται σήμερα με ”τους αντιπροσώπους της ελληνικής δημοκρατίας”..

Advertisements

21 thoughts on “Η 25η Μαρτίου επτώχευσε.

  1. ο δείμος του πολίτη March 26, 2012 / 8:48 am

    Στόχος δεν ήταν μόνο η καταπίεση του εθνικού φρονήματος, ένα φρόνημα υπέρ της πατρίδας που τόσο επικαλούνταν όταν μας βίαζαν με νεοφιλελεύθερα μέτρα, αλλά να τρομάξει ο λαός. Σε κάποιο βαθμό το πέτυχαν, σε κάποιο βαθμό όχι. Ωστόσο, αναδείχθηκε ακόμη μία φορά ο πανικός τους.

    • koufetarios March 26, 2012 / 2:17 pm

      Έχεις δίκιο Δείμε. Δύο είναι τα τινά. Ο τρόπος με τον οποίο το κράτος λειτούργησε επιβεβαίωσε αφενός το κοινωνικό αδιέξοδο στο οποίο ταλανίζεται η χώρα αφετέρου έχασε το στοίχημα περί χάσματος πολιτικών και πολιτών. Από την άλλη επεδίωξε να τρομάξει τον κόσμο. Συμφωνώ σε κάποιο βαθμό το πέτυχαν, σε κάποιο όχι. Η επαρχία ήταν όμως αυτή που την ”πρόδωσε”. Τι έγινε σε μερικές περιοχές της επαρχίας; Υπάκουσαν ουσιαστικά στην ‘οργή λαού’ ακυρώνοντας τις παρελάσεις. Φοβήθηκαν..

  2. AnD March 26, 2012 / 8:57 am

    Πάντα και σε όλα μας ψάχνουμε ήρωες αλλά και εχθρούς. Κι όλα αυτά για να αποφύγουμε τις ευθύνες μας. “Δε φταίμε εμείς οι άλλοι είναι κακοί. Πού πήγαν οι πολιτικοί; Να βγει ένας μπροστά να μας σώσει.”
    Γιατί ο φόβος μας κρατάει πίσω και επιλέγουμε να βλέπουμε τα πάντα μέσα από το τζάμι αντί να βγούμε έξω και να τα νιώσουμε με όλες τις αισθήσεις μας. Έτσι, όταν μια προσωπικότητα βγαίνει μπροστά, λόγω των συνθηκών και των συγκυριών, κάποιοι τον κάνουν θεό και κάποιοι δαίμονα. Απόλυτα φυσιολογικό αν σκεφτεί κανείς το πόσο διαφορετικοί είναι οι άνθρωποι και η αντίληψη του καθενός. Τον ίδιο το Χριστό κάποιοι τον σταύρωσαν. Ο Χίτλερ είχε- και έχει ακόμα- οπαδούς. Μα δεν υπάρχουν σωτήρες τότε. Ο καθένας μόνος του μπορεί να κάνει μόνο το καλύτερο για τον εαυτό του και μέσα στα πλαίσια της ηθικής του κινούμενος να μην αδικεί τους άλλους. Οπότε το θέμα είναι πάντα η διαμόρφωση αυτής της ηθικής μετά από το ελάχιστο όριο που βάζει το νομοθετικό πλαίσιο. Και τα δύο έχουν να κάνουν με την Παιδεία.
    Έτσι όμως λειτουργεί και η κάθε είδηση στο μυαλό μας. Γίνεται ντόρος για κάτι και αμέσως κρίνουμε αν είμαστε υπέρ ή κατά. Ελάχιστη σημασία έχει να κρίνω συνεχώς τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Σημασία έχει να διορθώσω ό,τι δεν λειτουργεί. Έτσι τοποθετούμαι και σε σχέση με την παρέλαση χωρίς να σημαίνει αυτό οτι διαφωνώ με το κείμενό σου. Είναι κάτι που περίμενα, κάτι που ούτε καν με θλίβει μετά από όλα αυτά που έχουμε δει μέχρι τώρα. Καιρός να σκάψουμε την Παιδεία και να αλλάξουμε τα πράγματα. Όχι μόνο οι γονείς κι οι δάσκαλοι μα όλοι, ο καθένας από τη θέση του.

    Καλημέρα!

    • koufetarios March 26, 2012 / 2:13 pm

      Σ’ ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο. Ο τρόπος με τον οποίο εκφράζεσαι είναι απολύτως ρεαλιστικός και ορθός. Έτσι συμβαίνει με τους ανθρώπους, όντως. Τείνουν να αποποιούνται τις ευθύνες τους ή να βασίζονται τυφλά σε πέντε πρόσωπα που οι συγκυρίες τους ανέδειξαν ως πιο δημοφιλείς. Δεν μιλάω για το παρελθόν τόσο όσο για το τώρα. Είναι θέμα παιδείας. Μέσα από τα μάτια του δικού μας κόσμου πρέπει να φανταστούμε το περιβάλλον στο οποίο επιθυμούμε να ζήσουμε. Καταλαβαίνω επίσης το λόγο που δεν ταράσεσαι με ότι γίνεται γύρω μας ή δεν συγκινείσαι. Το έργο ομολογώ πως το έχουμε ξαναδεί. Αυτό που εξόργισε είναι οι συνθήκες που δυσχεραίνουν καθημερινά. Πιο πολύ μετέφερα τις σκέψεις μου λόγω αγανάκτησης. Δεν είναι όμως κάτι καινούριο που δεν έχει προηγηθεί στο παρελθόν. Οι ισορροπίες είναι λεπτές και μόνο η Παιδεία μπορεί να αφυπνίσει συνειδήσεις. Για το καλό και όχι για το κακό. Συνειδητοποίηση του παρελθόντος και αποφυγή των λαθών του στο μέλλον…

      Να σαι καλά, καλό απόγευμα…!!

  3. Astrofegia March 26, 2012 / 10:16 am

    Το “V for Vendetta” το έχεις δει? Κάπου εκεί θα καταλήξουμε….Τώρα από ποια άποψη…χμμμ, θα δούμε!

    • koufetarios March 26, 2012 / 2:01 pm

      Ναι το έχω δει και ομολογώ πως η ταινία είναι εξαίσια!! Ας καταλήξουμε κάπου επιτέλους! 😀

  4. kariatida62 March 26, 2012 / 10:53 am

    Ας ξεκινήσω απο κει που συμφωνούμε…ότι η κρίση έβγαλε τον κόσμο στους δρόμους και φυσικά όχι ακόμα όλους! Γιατί απλά η παγκόσμια κρίση χτυπά την μεσαία τάξη. Αυτή θέλουν να διαλύσουν…
    Βλέπεις όλα ρυθμίζονται απο το …κοιλιακό μας σύστημα χαχαχα! Οταν αυτό ησυχάζει λειτουργεί και ο εγκέφαλος! :))
    Και προχωρούμε στα σύνθετα.
    Απορείς Κουφετάριε γιατί συνεχίζουμε να εορτάζουμε την Ιστορία μας, αν κατάλαβα σωστά, διαφορετικά διόρθωσέ με!(Δεν νομίζω ότι επικεντρώνεσαι τόσο στο μιλιταριστικό εορτασμό της παρέλασης, όσο στο ότι θέλουμε να διατηρούμε ιστορικές μνήμες που διχάζουν τους λαούς)
    Σε παρακαλώ υπόδειξέ μου χώρες με ιστορικό παρελθόν που δεν γιορτάζουν εθνικές επετείους!
    Ας θυμηθούμε πρώτα το κράτος των Ηνωμένων Πολιτειών που κατάφερε εκτός απο κράτος να γίνει και έθνος ότι με την ανάλογη επισημότητα γιορτάζει την Ημέρα της Ανεξαρτησίας. Το κράτος της Γαλλίας που γιορτάζει την Γαλλική Επανάσταση κ,ά
    Όλα αυτά τα γεγονότα επίσης χρονολογούνται 2 αιώνες και πλέον!
    Υπάρχει κράτος-έθνος που αποποιείται και λησμονά την ιστορική του πορεία?
    Η Ελλάδα και στις δύο εθνικές επετείους δεν γιορτάζει επινίκια, σε αντίθεση μ’άλλες χώρες ,αλλά αρχές αγώνων! Αγώνων που κάποιοι θυσίασαν (γι’αυτό και ηρωποιήθηκαν) την ίδια την ζωή τους την ζωή των παιδιών τους, το έχει τους, για ιδανικά όπως ελευθερία, ανθρώπινα δικαιώματα, δημοκρατία, ισότητα!
    Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να λησμονήσουμε την ιστορία μας και να σταματήσουμε να τιμούμε προσωπικότητες που χάραξαν αυτήν?
    Να μη προβάλλουμε ως πρότυπα στην νεολαία μας αγωνιστές αλλά ας πούμε τις τηλεπερσόνες και τους σταρ της έβδομης τέχνης?
    Η Αλληλεγγύη και ομόνοια των λαών δεν κινδυνεύει απο την ιστορία και την αλήθεια της! Τουναντίον η βαθειά γνώση αυτής βοηθά στην αποφυγή επαναλαμβανόμενων λαθών που οδηγούν σε συγκρούσεις πολέμους και τα καταστροφικά αποτελέσματά τους!
    Η Αλληλεγγύη και ομόνοια των λαών κινδυνεύει απο πολιτικές επεκτατικές που συντηρούνται με θεωρίες τύπου :το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του!”

    Δύο τουρκικές φρεγάτες χτες στην εθνική μας επέτειο, προκλητικότατα, έκαναν την συνηθισμένη τους κρουαζιέρα ….η μία επισκέφθηκε την Κω και η άλλη την Τζιά. Νομίζω έφτασε μέχρι το Σούνιο και χαιρέτησε τον ναό του Ποσειδώνα.
    Πριν λίγο καιρό έφτασε μέχρι τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας!!!
    Μόνο που δεν τους χαιρέτισε ο ναύσταθμος με συριγμούς…

    Ωραία μέρα σήμερα! Ηλιόλουστη!!! Αυτός η ήλιος μας σώζει!

    • koufetarios March 26, 2012 / 2:00 pm

      Καρυάτιδα δεν λέω να αποποιηθούμε την ιστορία μας, προς θεού, άλλωστε αν ήταν έτσι δεν θα ήθελα καν να ασχολούμαι μαζί της.. Άλλωστε λέω ότι ”η προσωποποίηση της ιστορίας βέβαια αποτελούσε πολλές φορές πρότυπο για τον κόσμο. Συμφωνώ. ” Λίγο παρακάτω αναφέρω ποια είναι τα σημεία της ιστορίας που διαφωνώ. Και για να γίνω ίσως πιο ξεκάθαρος λέω ότι : Ο καθένας δέχεται και έχει αντίληψη της ιστορίας διαφορετικά σωστά; Ακόμα και σε μεγάλους ιστορικούς οι κόντρες και οι αμφισβητήσεις είναι συχνές. Αυτό που λέω είναι ότι δεν πρέπει να ταυτίζουμε το σήμερα με το χθες. Να είμαστε υπερήφανοι για την επανάσταση. Συμφωνώ. Για τους αγώνες του ’40. Να μην είμαστε υπερήφανοι για τον εμφύλιο. Να είμαστε υπερήφανοι για το Πολυτεχνείο. Όλα αυτά όμως έγιναν πραγματικότητα γιατί ο κόσμος διψούσε για ελευθερία και δημοκρατία. Στο όνομα αυτών πολέμησε. Επιστρέφω στο σήμερα και λέω απλά πως δεν χρειάζεται να πολεμάμε στο όνομα της ελευθερίας των ηρώων του ’21 και του ’40. Στο όνομα της δημοκρατίας του Πολυτεχνείου. Βρισκόμαστε στο έτος 2012 και θεωρώ πως ο κόσμος που ξέρει και γνωρίζει πέντε πράγματα έχει απομακρυνθεί από έχθρες, μίση και διαφορές του παρελθόντος. Άν έχουμε τώρα έναν εχθρό αυτός δεν είναι ο Τούρκος! Ο Τούρκος αυτή τη στιγμή που μιλάμε βλέπει την οικονομία του να ανθίζει, εκδυτικοποιείται, απελευθερώνεται μέσω της γνώσης. (Δεν μιλάω για το βαθύ κράτος της Τουρκίας, ούτε για τις περιοχές της Ανατολής, όπως το Βαν, και οι ίδιοι οι Τούρκοι που ζουν στην Κωνσταντινούπολη και στα παράλια δεν το συστήνουν.) Καρυάτιδα όταν μου λες για παράδειγμα για τις τούρκικες φρεγάτες κλπ, ε τότε δεν βλέπεις με λάθος μάτι μερικά πράγματα; Με απόλυτα φιλική διάθεση στο λέω αυτό. Γιατί ΤΩΡΑ το τελευταίο πράγμα που πρέπει να μας απασχολεί, πίστεψέ με είναι οι Τούρκοι Το γνωρίζω επί προσωπικού. Άλλωστε δεν είναι ο μέσος Τούρκος που το προκαλεί αυτό. Εμείς έχεις την εντύπωση δεν παραβιάζουμε; Για τον στρατό μιλάμε. Και συγκεκριμένα ο ελληνικός στρατός που έχει διατηρήσει τα περισσότερα χουντικά και ακροδεξιά κατάλοιπα στις τάξεις του. Δεν πρέπει να διαιωνίζουμε καταστάσεις. Να τιμάς και να γιορτάζεις την ελληνική επανάσταση. Μαζί σου. Αλλά όχι την ελληνική επανάσταση κατά των Τούρκων. Την έπιασες την διαφορά έτσι όπως την εννοώ; Ας αναδείξουμε δηλαδή με βάση τις αξίες που χτίσαμε εμείς, που λάβαμε από παλαιότερους το ελληνικό ιδεώδες που προσωπικά πιστεύω υποβόσκει και περιμένει απλά την κατάλληλη στιγμή για να εκδηλωθεί.

      Ωραία μέρα για βόλτες και ποδηλατάδα!

  5. katabran March 26, 2012 / 4:27 pm


    συγνώμη για το ρέψιμο, αυτός ο μπακαλιάρος σκορδαλιά κάθε 25η του μάρτη…

    • koufetarios March 29, 2012 / 5:38 am

      Ελεύθερα Katabran όποιος ντρέπεται κακά ζει..

  6. Bρε καλέ μου Κουφετάριε, δεν θέλω να μπλέξω σε έναν ατέρμονο διάολο που δε θα οδηγήσει πουθενά, και ίσως με κακοχαρακτηρίσει κιόλας μπροστά στα μάτια σου ότι είμαι ισχυρογνώμων και ζητώ νάχω πάντα τον τελευταίο λόγο!
    Αλλά μου γραφεις ορισμένα πράγματα που νά πώς να στο πω… με γαργαλούνε και δεν αντέχω να το κλείσω το ρημάδι μου!
    Λες δεν χρειάζεται σήμερα να πολεμουμε στο όνομα των ηρώων του ΄21!
    Μα είναι δυνατόν ας πούμε σήμερα να ξεκινήσω πόλεμο με τους Τούρκους γιατί μου σουβλίσανε τον Αθανάσιο Διάκο?
    Ομως κινδυνεύω να πιαστώ σε πόλεμο όταν μου χαράζουνε γκρίζες ζώνες και όταν μου λένε πως η Μεγίστη το Καστελλόριζο είναι Τούρκικο και όχι Ελλάδα, γιατί σκοπό έχουν την εκμεταλλευση του θαλάσσιου ορυκτού πλούτου που υπάρχει στο Αιγαίο.
    Σε ένα τέτοιο λοιπόν πολεμικό σενάριο αντλείς δύναμη απο τους ήρωες του 21 και εμψυχώνεσαι!
    Και ποιος σου είπε ότι οι Λαοί είναι εκείνοι που ξεκινούν τους πολέμους? Είναι οι ηγεσίες τους.Η γειτονική χώρα ταλανίζεται απο το στρατιωτικό-θρησκευτικό του χαρακτήρα. Ο Ερντογάν τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να καπελώσει τους σκληροπυρηνικούς στρατιωτικούς και αυτοί αυτόν…
    Οταν πεθάνει(έχει καρκίνο) φαντάζεσαι τι έχει να γίνει?
    Εκείνο που πρέπει να μας ανησυχεί δεν είναι μόνο η εξωτερική απειλή που πάντα θα υπάρχει και συντηρείται απο τους μεγάλους!
    Είναι και η εσωτερική απειλή που εκδηλώνεται με την δυτικοποίηση μας, την οικονομική μας εξάρτιση την μετάλλαξη της γλώσσας μας και την λήθη της ιστορίας μας που επιχειρείται απο το επίσημο κράτος. Αυτά τα στοιχεία θα βοηθήσουν στην επίτευξη τηςεξαφάνισής μας!
    Δεν διαιωνίζω εγώ τις καταστάσεις, γιατί εγώ δεν ζητώ άλλοι ζητούν και χαράσσουν γκρίζες ζώνες!
    Με ρωτάς: Nομίζεις ότι εμείς δεν παραβιάζουμε? Και αυτό το γνωρίζεις επί προσωπικού, ή τόμαθες απο τις τούρκικες φυλλάδες?
    Εμείς καλέ μου Κουφετάριε δεν μπορούμε να φυλλάξουμε τα δικά μας σύνορα(το γεγονός περί Ναυστάθμου νομίζεις ότι το ανέφερα καθ’υπερβολή του λόγου?-πραγματικό γεγονός το γνωρίζω επί προσωπικού), παραβιάζουμε και κείνα που δεν μπορούμε να φυλλάξουμε? Με κάνεις μα την αλήθεια και γελώ…με σοβαρά θέματα που καταπιαστήκαμε να συζητούμε!

    Αμ’ το άλλο περί της άνθησης των Τούρκων που μου γράφεις..! Φαίνεται μέχρι την Κωνσταντινούπολη πήγες και όχι μέσα στα ενδότερα. Αι τράβα λίγο παρά μέσα! Αλλά τέλος πάντων τώρα δεν θα πιάσω την κουβέντα για την ανάπτυξη της Τουρκίας(οι οποίοι προδότες-πρέπει να το παραδεχτούμε -αυτοί δεν γεννούν όπως εμείς) αλλά θα σου πω τούτο! Οι καλύτεροι πελάτες τους είμαστε εμείς! Στουν τουρισμό, στο εμπόριό τους μέχρι και τις σαπουνόφουσκές τους αγοράζουμε και λατρεύουμε να παρακολουθούμε κάθε απόγευμα!(Ολες οι συνομήλικές μου μιλούν την Τουρκική φαρσί!)

    Και τελειώνω με τον επίλογο σου: Nα τιμάς και να γιορτάζεις την Ελληνική Επανάσταση αλλά όχι την Επανάσταση κατά των Τούρκων!!! Και μουκλείνεις και το ματάκι με νόημα! Οχι αδυνατώ να το καταλάβω πως θα γιορτάσω την επανάσταση του 21 χωρίς να πω ότι την γιορτάζω γιατί τότε ξεκίνησα τον πετυχημένο μου αγώνα(είχαν γίνει άλλες 11 επαναστασεις πριν το 21 που πνίγηκαν στο αίμα) εναντίον του δυναστη που ήταν ο Τούρκος!
    Οπως μου φαίνεται ακατανόητο να εορτάσω το σαράντα χωρίς να πω πως οι πατεράδες μας πολέμησαν εναντίον της φασιστικής Ιταλίας και ναζιστικής Γερμανίας! Έλεος πια! Λυπήσου με Κουφετάριε και μη μου λες άλλες τέτοιες “παραωριές”!!!
    Και να ξέρεις ε? Ότι εγώ έτσι πάντα μιλώ…δεν κακίζω τους ανθρώπους! Παρά είμαι αυθόρμητη και τα μιλώ σταράτα. Δεν θέλω να νομίζεις έστω και μία φορά πως παραξηγιέμαι και μπορεί ας πούμε νάρθω σε ρήξη μαζί σου(θυμήσου επέκεινα) γιατί διαφωνούμε σε κάτι!. Μιλώ ελεύθερα στους φίλους μου που πάνω απ΄όλα αγαπώ!
    Αυτό μη το ξεχάσεις ποτέ σε παρακαλώ! Με συγχωρείς για το σεντόνι αλλά είπαμε πως το ρημάδι μου δεν μπορώ να το κλείσω όσες προσπάθειες και να κάνω! Συμπάθε με φίλε μου για το ελάττωμά μου!

    • koufetarios March 29, 2012 / 6:03 am

      Χαχα α βρε καρυάτιδα. Το ίδιο πράγμα με σένα είπα. Ότι δηλαδή τα κράτη είναι εκείνα που δημιουργούν και θρέφουν τις έχθρες μεταξύ των λαών και όχι ο απλός κόσμος. Έχουμε διαφορετική οπτική, όπως δηλαδή το βλέπει ο καθένας. Αν χρειαστεί θα πολεμήσω για την πατρίδα μου. Αλλά δεν θα χωρίσω τίποτα με έναν Τούρκο που έχει πέντε παιδιά και δουλεύει για να βγάλει τα προς το ζην. Αυτό θέλω να πω. Ότι χάριν της ιστορίας δεν θα γίνω και ρατσιστής. Εξακολουθώ να διαφωνώ για τις γκρίζες ζώνες. Όσο για την οικονομία της Τουρκίας ναι μέχρι Κωνσταντινούπολη πήγα. Σε πληροφορώ πως στον ένα μήνα που ήμουν εκεί, δεν χρειάζεται σαν πρώτη εικόνα να πας κάπου διαφορετικά.Μην ξεχνάς πως ξεπερνάει τα 10 εκατομμύρια πληθυσμό, έχει δυτική και ασιατική πλευρά δεν είναι τα πάντα εξευρωπαϊσμένα. Αρκεί να φύγεις για λίγο απ’τα φώτα και την λάμψη της Ιστικλάλ. Διότι μέσα σε 5 λεπτά βλέπεις την τραγική διαφορά μεταξύ του φαίνεσθαι και του είναι. (Έμενα στο Ταρλάμπασι αν ρωτήσεις για την περιοχή, θα απορείς πως τα κατάφερα.)Αυτό που θέλω να πω είναι πως γνωρίζω πως η οικονομική πολιτική του Ερντογάν χτίστηκε στις πλάτες των φτωχών κοινωνικών στρωμάτων, η λογοκρισία και η παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων είναι συχνά φαινόμενα. Απλά αυτό που λες το είχα γράψει σε επίπεδο κρατών σε σχέση με την δική μας γραμμή ανάπτυξης. Δεν σου είπα βρε Καρυάτιδα να μην γιορτάζεις το 1821. Ούτε σου είπα το ίδιο για το ’40. Σου λέω τη γνώμη μου για να καταλάβεις τι εννοώ. Εγώ δεν θα τα χωρίσω με τον Τούρκο, Γερμανό, Ιταλό, και δεν ξέρω ποιον άλλο επειδή οι Τούρκοι το 1453 μου πήραν την πόλη, επειδή βιώσαμε 400 χρόνια τον τουρκικό ζυγό ή επειδή ζήσαμε την μάστιγα της γερμανικής κατοχής ή της ιταλικής επεκτατικής απειλής. Αυτό θέλω να πω και αυτό πάντα θα υποστηρίζω.

      Αλοίμονο αν έκλεινες το ρημάδι σου και δεν μιλούσες! Θα βαριόμουν!! 😀

  7. Τελευταίος March 26, 2012 / 4:32 pm

    Ενδιαφέρον ο διάλογος με την Κάρυ, ξέρεις koufetarie άμα αρχίσει τα σεντόνια… ποιός είδε το Θεό και δεν τον φοβήθηκε, χα, χα, χα… (Κάρυ 😉 )

    Η σιδερόφρακτη δημοκρατία δεν είναι βεβαίως δημοκρατία αλλά κάτι άλλο. Τι άλλο μη με ρωτάς, αλλά να βλέπεις τους άρχοντες της Δημοκρατίας μέσα σε ένα κουτί, όπως τα καναρίνια στο κλουβί, εμένα με θλίβει και με κάνει να αισθάνομαι ότι κάτι πάει στραβά, για να μην πω κατά διαόλου! Και το κρίμα ξέρεις ποιό είναι; Ότι τα νέα παιδιά τα βλέπουν όλα αυτά και νομίζουν ότι έτσι είναι το φυσιολογικό…!!!

    • koufetarios March 29, 2012 / 6:08 am

      Τα νέα παιδιά που λες Τελευταίε θεωρώ πως είτε είναι μπερδεμένα με όλα αυτά που ζούνε είτε φανατίζονται και κατεβαίνουν στις πορείες με τις παρατάξεις τους είτε δεν ενδιαφέρονται καθόλου και στρέφονται στην μόδα και το άικον φάσιον. Δεν αλλάζουν και πολλά το μόνο που κάνεις είναι διαπιστώσεις, προβληματίζεσαι ξανά και ξανά και αναλώνεσαι σε ιστορίες καθημερινής τρέλας. Αλλά μπορείς και από την άλλη να μην γράφεις γι’αυτά;

      Η Καρυάτιδα άμα αρχίσει τα σεντόνια όπως λες πρέπει να κατεβάσεις πρώτα ένα σφηνάκι ρακί και μετά να την αντιμετωπίσεις με φουλ επίθεση!χαχα!

      Καλή σου μέρα Τελευταίε!

  8. mplaougrinias March 27, 2012 / 7:32 am

    Πολύ ενδιαφέρον κείμενο Αδελφέ.
    Ο φίλος Τελευταίος με κάλυψε απολυτα.
    Καιρός ήταν να σε επισκεφτεί και το ηθικό μέρος του Moodytimes…χα χα. Είδες σε αυτό το μπλογκ υπάρχουν και καλά παιδιά.
    Καλημέρα κι απο δω

    • koufetarios March 29, 2012 / 6:10 am

      Mplaougrinia σε καλημερίζω! Ηθικό μέρος του Moody να σαι καλά. Έχουν πολύ ενδιαφέρον και οι δικές σου αναρτήσεις, μόλις βρω χρόνο θα σε επισκεφτώ ξανά.

      Καλή σου μέρα!!

  9. kariatida62 March 27, 2012 / 9:48 am

    Σε συνέχεια της συζήτησης μας στο σπίτι μου αλλά και στο δικό σου, φέρνω και την άποψη του γνωστού καθηγητή και πρώην πρύτανη του Παντείου Πανεπιστημίου
    Bασίλη Φίλια
    Καλημέρες!

    • koufetarios March 29, 2012 / 6:11 am

      οκ Καρυάτιδα με την πρώτη ευκαιρία θα την διαβάσω γιατί ο χρόνος πιέζει.. Καλημέρες!!

  10. onlyandjustme March 27, 2012 / 7:21 pm

    Δεν υπάρχει Δημοκρατία με οδοφράγματα..Δημοκρατία η οποία προστατεύεται από αστυνομικούς κλοιούς παύει να είναι δημοκρατία..Από την άλλη μεριά,η μέρα της παρέλασης δεν είναι μέρα αποδοκιμασίας,δεν είναι μέρα για να εκφράσεις την οργή σου..Την οργή σου την κρατάς για τις εκλογές,δεν την εκτοξεύεις την ημέρα που τιμάς αυτούς που σε απελευθέρωσαν..
    Καλησπέρα! 🙂

    • koufetarios March 29, 2012 / 6:14 am

      Στα πλαίσια βέβαια της Δημοκρατίας κανένας δεν μπορεί να σου απαγορεύσει να διαμαρτυρηθείς, να φωνάξεις, όποια μέρα κι αν είναι αυτή. Κι αν υποθέσουμε ότι δεν είναι πρέπον(διότι προσωπικά διαφωνώ με την μέθοδο τιμής της παρέλασης), πρέπει να μην κατηγορούμε όσους διαμαρτύρονται και ”αμαυρώνουν” τη μέρα αυτή, αλλά γιατί αυτό γίνεται τον τελευταίο χρόνο και ποιοί οδήγησαν τον κόσμο σ αυτό το σημείο..

      Καλημέρες σ ευχαριστώ!

  11. moodytimes March 30, 2012 / 3:54 pm

    Τι δεν έχει πτωχεύσει στην Ελλάδα ώστε να μην πτωχεύσει και η 25η Μαρτίου?
    Καιρό τώρα την ρήμαξαν κάποιοι….αλλά νομίζω πως αρκετοί την κρατάμε στην συνειδησή μας όπως της αξίζει και όχι όπως θέλουν αυτοί οι κάποιοι.
    Δε θα μπω σε αναλύσεις, δε θα κουράσω.
    Δε θα ξανακούσω δηλώσεις μεταπαρελάσης,πως λέμε μεταπολίτευσης, ότι “δε φοβόμαστε τον οχτρό”, “είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε απειλή”…μπλα μπλα μπλα….θα ρίξω πολύ μα πάρα πολύ μαύρο χιούμορ που δε θα βγαίνει ούτε με χλωρίνη αλλά κι αυτό θα γίνει απο τον χώρο μου.
    Οι ακροβολιστές φορούσαν φουστανέλες γιατι δεν έμαθα?
    Εμένα πάντως ένα απο τα πράγματα που θα μου θυμίζει αυτή η επέτειος είναι το βιβλίο του Μπελογιάννη ΤΟ ΞΕΝΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ…διαβάστε και ανατριχιάστε ελεύθερα.
    Καλό απόγευμα

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s