Εξομολόγηση.

 

Επιστροφή από το Επέκεινα. Τελευταία σελίδα. Εγώ.

 

Στο βάθος της ζωής μου ζητάω μία συνεχής και επαναλαμβανόμενη επιβεβαίωση των πράξεων μου. Αναζητώ εκείνους που με έκαναν να αγαπήσω και να αγαπηθώ. Εκείνους που τους έκανα κακό έτσι ώστε να μπορέσω να το επαναλάβω.. Να επαναλάβω το λάθος έτσι ώστε να γνωρίσω την ιδέα του λάθους μέσα από την πράξη και όχι από την σκέψη. Να αγαπήσω ξανά τις ανοησίες μου και όσους θεώρησα και χαρακτήρισα ανάξιους και χειρότερους από μένα. Να κερδίσω ξανά όσα η ζωή μου χάρισε και όσα μου πήρε. Γιατί αυτά που μου πήρε είναι περισσότερα και δεν ζητάω ούτε αντάλλαγμα, ούτε χρωστάω και συγνώμη. Θέλω μόνο να δω.. Να ψάξω και να δω τα ίδια πράγματα και να χαμογελάσω με όσα αισχρά έκανα και όσα καλά μπόρεσα να προσφέρω. Γιατί με μία δεύτερη ματιά κερδίζεις από κάτι μικρό και ασήμαντο, πολλά και μεγαλειώδη πράγματα. Πράγματα… Πόση γενική και αόριστη λέξη μέσα στο χάος των πράξεών μας… Αναζήτησα και δεν βρήκα τίποτα.. Ξεγελάστηκα.. Μου λείπει η επανάληψη, μου λείπει μία σκιαγραφημένη περίληψη της ζωής μου και των ανθρώπων που συμπεριέλαβα μέσα σ’ αυτή. Μία πλάνη ήταν.. Σαν μία τελευταία απραγματοποίητη ευχή ενός μελλοθάνατου που ετοιμάζεται επιτέλους να εκτίσει το χρέος του…

Αναρωτιέμαι επίσης αν στη δυστυχία του ενός χωράνε αγωνίες μεταφρασμένες σε μία οικουμενική και δεοντολογικά αποδεκτή ευτυχία των πολλών. Εάν δηλαδή σε μια διάσταση μπορώ να είμαι χαρούμενος και σε μία άλλη απόλυτα δυστυχισμένος. Η ζωή με έπιασε απ’ το χέρι και μου δίδαξε πως οι κακουχίες της ζωής με οδηγούν σε θετικά αποτελέσματα. Έτσι και τώρα… Επιστρέφω από μία επίκληση προς το σύμπαν και το θεό, αναζητώντας πραγματικά τα θέλω της ψυχής μου και ένα θέλω στο οποίο γυρεύω απαντήσεις και στοιχεία χειροπιαστά… Όλα ξεκινούν απ’ τον ορισμό της ευτυχίας… Πολλά πράγματα ήθελα στη ζωή μου και προσπάθησα να τα καταφέρω αλλά απέτυχα. Ο λόγος ήταν διότι αναζητούσα πάντα κάτι καλό. Κάτι το οποίο θα μου προσέφερε χαρά, δημιουργία, ζωντάνια και ικανοποίηση. Κι όμως η αναζήτηση μιας τέτοιας αλήθειας οδηγεί σε μια διαφορετική έκβαση από αυτή που θεωρούσα ως φυσική και αυτονόητη… Η φυσική αλήθεια κατάλαβα πως έρχεται σε σύγκρουση με τακτά φυσικά γεγονότα. Η φύση των γεγονότων αυτών πηγάζει απ’ την κίνηση και την πορεία που παίρνουν οι πράξεις μας, απ’ το βαθμό που τις υποστηρίζουμε, καθώς και από την διάρκεια που επιθυμούμε να τους δώσουμε. Άρα εκδηλώνοντας τον εσωτερικό μας κόσμο, απευθείας το σύνολο των καταστάσεων αυτών παίρνει την μορφή πράξης, η οποία πράξη καταγράφεται στην ιστορία του σύμπαντος ως ένα γεγονός. Γεγονός φυσικό, αφού οι πράξεις του –παράλογες ή μη- είναι αποδεκτές από το σύνολο του κόσμου άρα φυσικές. Όλη λοιπόν αυτή η θεωρία έρχεται σε σύγκρουση με την φυσική αλήθεια, μιας και η συγκεκριμένη θεωρείται υποκειμενική και μπορεί να πάρει την μορφή αφήγησης όπως ο καθένας μας ορίζει. Φυσική μεν, -αφού περιγράφονται πράξεις ανθρώπινες- όχι πάντα όμως αληθινή καθώς η αλήθεια η δική μου μπορεί να διαφέρει σε σχέση με την αλήθεια του άλλου, να υπάρξει διαφωνία, σύγκρουση κλπ. Το πρόβλημα το δικό μου ωστόσο έχει να κάνει με την απαρχή της ιδέας αυτής με την βάση δηλαδή της πυραμίδας. Για παράδειγμα αν μία συζήτηση δύο ανθρώπων αναφέρεται στην διαπίστωση μίας αλήθειας η οποία δεν καταλήγει σε μία κοινή αποδοχή και οδηγηθούν αυτοί οι δύο σε διαφωνία και σε ρήξη, κάτι τέτοιο θεωρείται ως ένα μικρό κομμάτι της πυραμίδας και ουσιαστικά αδιάφορο. Εγώ επικεντρώνομαι στην αληθειακότητα της αλήθειας ως πρωταρχικής και αυθεντικής ιδέας ώστε να μπορέσω στο τέλος να φτάσω σε ένα σημείο να μπορώ να υποστηρίζω τον ορισμό αυτό με μακροχρόνιες πράξεις στη ζωή μου που θα με κάνουν καλύτερο και όχι στάσιμο ή  αδιάφορο της γνώσης.

Ώρες ώρες απογοητεύομαι και σκέφτομαι παραδείγματα που επιβεβαιώνουν τη θεωρία αυτή… Μέχρι να φύγει η αγνότητα από πάνω μου κατάφερα να ζω αξιοπρεπώς, να ακολουθώ ρόλους και συμπεριφορές που θα με έκαναν αρεστό στον υπόλοιπο κόσμο, δίνοντας μου το δικαίωμα να μπορώ να συμμετέχω σε άτυπες συνεστιάσεις, σε βαρετές εκδηλώσεις και σε γνωριμίες τόσο ανθρώπινες που με έφτασαν σε ένα σημείο να νομίζω ότι μιλάω τη γλώσσα των ζώων. Κατάφερα να πλησιάσω το άλλο φύλο σύμφωνα πάντα με τους κανόνες που –φαντάζομαι πως- κάποιος από εκεί πάνω θα τους είχε θεσπίσει γράφοντας τους σίγουρα σε μια λερωμένη χαρτοπετσέτα γεμάτη σάλια και υπολείμματα κακών ρόλων και συμπεριφορών… Ζούσα μία αμιγώς ελεύθερη ζωή σύμφωνα με τους δικούς τους κανόνες. Ασκούσα ελεύθερα τα δικαιώματά μου αφού με στιγμάτισαν με τους αδίστακτους ρόλους που μοίραζαν καθημερινά σε πολλαπλές οντισιόν ενός κοινωνικού κουκλοθέατρου. Δούλευα υπό την καθοδήγηση και την αυστηρά ελεγχόμενη χειραγώγηση ανθρώπων με μυαλό ανθρώπινου ζώου. Κι όμως όλα αυτά αποτελούν ένα  εξειδικευμένο παράδειγμα φυσικής αλήθειας και όχι φυσικού γεγονότος… Ο λόγος; Φτάνει τα όρια της υπερβολής μιας υπεραπλουστευμένης αιτιολογίας… Ο λόγος αυτού του συμπεράσματος είναι διότι την δική μου ελευθερία στον εξωτερικό κόσμο δεν την έχω ορίσει έτσι… Η πραγμάτωση των φυσικών μου γεγονότων αποτελούν την επιβεβαίωση της δικής μου φυσικής αλήθειας. Κι αυτό ισχύει γιατί δεν αμφέβαλα ποτέ για τις πράξεις που αποφάσισα ή για τις πράξεις που αποφάσισα εγώ για άλλους ή ένα αγνοία μου. Πάντα ακολουθούσα πιστά, με το σίγουρο βήμα που απόρρεε απ’ την ιδεολογία μου, το δρόμο που θα με οδηγούσε στην ικανοποίηση και την προσωπική αυθεντική στάση της αλήθειας του κόσμου όπως τον βλέπω εγώ…

14 thoughts on “Εξομολόγηση.

  1. Astrofegia March 24, 2012 / 11:52 am

    Ενδιαφέροντα όσα γράφεις…αλλά αν κατάλαβα καλά -διόρθωσέ με αν κάνω λάθος- στο τέλος γράφεις πως πορεύτηκες και πορεύεσαι, βάσει των δικών σου επιθυμιών, θέλω κλπ…για ποιο λόγο όμως -επιστρέφοντας στην αρχή του άρθρου αυτού- θες να επαναλάβεις τα όσα έκανες? Αν όλα έγιναν συνειδητά στη ζωή σου δεν ήταν αρκετά ώστε να μην επαναληφθούν?

    Αγαπημένη μου ρήση, αρκετά απλουστευμένη από μένα είναι ότι…όλα είναι σχετικά…
    Αυτή τη στιγμή σε ταλανίζουν αυτά τα θέματα, ίσως διότι βρίσκεσαι σε ανάλογη διάθεση και ψυχολογία…ενώ την επόμενη στιγμή μπορεί να αλλάξεις θέση, άποψη και προβληματισμούς.
    Δεν εννοώ ότι είσαι αλλοπρόσαλλος (σαν εμένα 😆 ), αλλά νομίζω πως έτσι είναι και η φύση του ανθρώπου. Του νοήμων και σκεπτόμενου ανθρώπου…μια συνεχή αναζήτηση…
    Τι αναζητά? Χμμμ ανάλογα τι του έχει καρφωθεί στο μυαλό, τι του “πλακώνει” την ψυχή, την καρδιά και το πνεύμα….

    Άρα επιστρέφω κι εγώ σε αυτό που έγραψα πιο πάνω…: Όλα είναι σχετικά…!

    Μου άρεσε ο λόγος σου…and keep…searching! 😉

    Have a nice weekend! 🙂

    • koufetarios March 24, 2012 / 12:17 pm

      Δεν έχεις καθόλου άδικο. Εύστοχη η παρατήρησή-απορία σου. Ναι όλα είναι σχετικά. Γράφοντας αυτή την ανάρτηση ίσως υπήρξε μια στιγμή που απλά επιθυμούσα να επιστρέψω και να ζήσω όλα όσα έχω κάνει ξανά, να μάθω κάτι παραπάνω γι’αυτά, να καταγράψω τις λεπτομέρειες, σαν μια ταινία που βλέπεις ξανά και ξανά και όλο και κάτι καινούριο ανακαλύπτεις. Έτσι ένιωσα όντως στην αρχή. Και εδώ έρχεται η εύστοχη παρατήρησή σου. Του πριν και του μετά. Του ”όλα είναι σχετικά”. Και ”ότι όλα αλλάζουν”. Νιώθω πως μεταφέροντας κάπου τις σκέψεις μου κατέληξα να διορθώσω αυτόματα τις ανησυχίες μου και τα άγχη του παρελθόντος. Τελειώνοντάς το συνειδητοποίησα πως ”αυτή τη στιγμή με ταλανίζουν θέματα έχοντας ανάλογη διάθεση και ψυχολογία. ενώ την επόμενη στιγμή άλλαξα, θέση, άποψη και προβληματισμούς..”( άλλαξα ακριβώς τα δικά σου λόγια.) Κι αυτό γιατί το μόνο που ίσως τελικά να είχα ανάγκη, ήταν απλά να καταφέρω να μεταφέρω την σκέψη μου κάπου, για να μπορέσει κι αυτή να μπει σε μια σειρά. Για να μπορέσει να βοηθήσει κι εμένα να συντονιστώ..

      Ελπίζω να με κατάλαβες κάπου. Και ναι με βοήθησες πολύ!

    • koufetarios March 24, 2012 / 12:18 pm

      Katabran καλή σου μέρα! φυσικά και θα το δω.. να σαι καλά.

  2. Astrofegia March 24, 2012 / 12:41 pm

    Αγαπητέ Koufetarie…δεν το έγραψα με σκοπό επίκρισης, ή κατάκρισης..Αυτό που έκανες είναι μια “εξομολόγηση” όπως αναφέρει κι ο τίτλος του post σου…
    Και φυσικά δεν είσαι ο μόνος που το κάνει ή έχει τη διάθεση να το κάνει…όλα αυτά είναι …χμμμμ στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο…! 🙂

    • koufetarios March 24, 2012 / 1:15 pm

      Μα ναι! Το ξέρω πως δεν είχες τέτοια πρόθεση. Κάθε άλλο Αστροφεγγιά. Ήταν άκρως εύστοχο το σχόλιό σου. Με λέξη παρατήρηση εννοούσα ” εξέταση, επισκόπηση”. 😀

  3. “Για παράδειγμα αν μία συζήτηση δύο ανθρώπων αναφέρεται στην διαπίστωση μίας αλήθειας η οποία δεν καταλήγει σε μία κοινή αποδοχή και οδηγηθούν αυτοί οι δύο σε διαφωνία και σε ρήξη, κάτι τέτοιο θεωρείται ως ένα μικρό κομμάτι της πυραμίδας και ουσιαστικά αδιάφορο. Εγώ επικεντρώνομαι στην αληθειακότητα της αλήθειας ως πρωταρχικής και αυθεντικής ιδέας ώστε να μπορέσω στο τέλος να φτάσω σε ένα σημείο να μπορώ να υποστηρίζω τον ορισμό αυτό με μακροχρόνιες πράξεις στη ζωή μου που θα με κάνουν καλύτερο και όχι στάσιμο ή αδιάφορο της γνώσης”

    Θα σταθώ στην παραπάνω παράγραφο γιατί για όλα τα υπόλοιπα που γράφεις μάλλον σου απάντησε πολύ γλυκά η Αστροφεγγιά.
    Την αληθειακότητα της αλήθειας (δεν ήξερα αυτό τον όρο-την γνώριζα ως ορθότητα ή πραγματικότητα της αλήθειας!Αλήθεια= Α στερητικό +λήθη δηλαδή κάτι που δεν έχει ξεχαστεί είναι φανερό άρα και πραγματικό) πως είσαι σίγουρος ότι την γνωρίζεις? Πόσο σίγουρος είσαι ότι την προσεγγίζεις και δεν έχεις πέσει σε πλάνη που θα σε οδηγήσει μέχρι την ρήξη?
    Απο κει πρέπει να ξεκινήσεις για να γίνεις καλύτερος και όχι αδιάφορος στην γνώση!
    Με όλη μου την γλυκύτητα που βέβαια δεν φτάνει εκείνη της Αστροφεγγιάς, το παραδέχομαι! χαχαχαχχαχαχαχαχχαχαχαχχαχαχαχαχαχαχαχααχα!

    • koufetarios March 24, 2012 / 1:30 pm

      Είσαι τρελοκομείο Καρυάτιδα!! Για να μην παρεξηγηθώ, επειδή δημιουργήθηκαν ασάφειες. Ο τρόπος που ένιωσα και σκέφτηκα να γράψω αυτή την ανάρτηση δεν είναι απαραίτητα ερμηνευτικά κυριολεκτική. Όπως και οι προηγούμενες. Άν θυμάσαι στο πρώτο μέρος είχα γράψει ότι είναι ”σκέψεις που κινδυνεύουν να φτάσουν τα όρια της γελοιότητας”. Και για του λόγου το αληθές έγραφα περισσότερο με συναίσθημα παρά με τη λογική. Εξ ου ίσως και οι ασάφειες που αντικατροπτίζουν αυτά που ένοιωθα.

      Τώρα σ’ αυτό που μου είπες Καρυάτιδα την λέξη ‘αληθειακότητα’ την γνωρίζω από κάτι μαθηματικά που κάναμε στα σχολικά χρόνια. Μου ήρθε στο μυαλό και σκέφτηκα να την χρησιμοποιήσω για να δώσω έμφαση στην καθολικότητα της αλήθειας ως ιδέας και όχι όπως την ορίζουμε εμείς. Δεν την γνωρίζω, κανείς δεν την γνωρίζει. Όπως για παράδειγμα οι θρησκείες. Όλοι πιστεύουν σε διάφορους θεούς ανά τον κόσμο, ωστόσο στην πραγματικότητα κανείς δεν γνωρίζει τον Θεό με κεφαλαίο Θ. Ποιός είναι δηλαδή. Όμως όλοι πιστεύουν σε κάποιον. Έτσι και γω θέλησα επικεντρωθώ στην αληθειακότητα όπως πιστεύω εγώ ότι είναι, όπως εγώ την ορίζω! Μπορεί και να έχω πέσει σε πλάνη, γιατί όχι. Κανείς δεν ξέρει, κανείς δεν θα μάθει.. Όπως στην αλληγορία του σπηλαίου του Πλάτωνα.

      Ελπίζω να βγήκε κάτι από όλο αυτό. Ωστόσο οι απορίες που δέχομαι με ενθουσιάζουν!

  4. Χαχαχαχαχα! Σιγουρα είμαι! Εφ’όσον είμαι πολίτης του απέραντου φρενοκομείου που λέγεται Ελλάδα εγώ τι θάθελες να ήμουν? χαχαχχαχαα!
    Παρ’όλα αυτά όλες τις σκέψεις σου Κουφετάριέ μου εγώ δεν τις παρεξηγώ ούτε ποτέ θα τις χαρακτήριζα γελοίες! Οσο και να φαίνονται ίσως σ’άλλους ή ακόμα και σε σένα τον ίδιο γελοίες για μένα δεν είναι!
    —-
    Αμ’ πες μου ότι την διάβασες στα μαθηματικά που εγώ καμμία σχέση δεν έχω!
    Εχω πάρει διαζύγιο απ’αυτά….χαχαχαχαχχαχαχαχχαχαχα!
    Αλλά η αλήθεια (κατά την μαθηματική θεωρία) δεν μπορεί παρά να υπάρχει και να είναι ΜΟΝΟ ΜΙΑ!!! Απλά μπορεί να μη την ξέρουμε ακόμα! Οταν όμως την μάθουμε γίνεται θεώρημα και στηρίζουμε πάνω σ’αυτό το βήμα μας για την πορεία που ποτέ δεν σταματά!
    Οι θρησκείες είναι κάτι διαφορετικό στηρίζεται στην πίστη και όχι στην απόδειξη! Αλλά δεν θάθελα να μπερδευτούμε με φιλοσοφικές χαοτικές θεωρίες…
    Μίλησα για ρήξη που προέρχεται απο πλάνη! Υπάρχει διαφορά…
    Εξ’άλλου στην αλληγορία του σπηλαίου στο τέλος σημειώνεται πως
    οι φιλόσοφοι, έχουν χρέος να επιστρέψουν πίσω και να διδάξουν και τους υπόλοιπους! Με αποδείξεις!!! :))
    Eίσαι τόσο γλυκούλης…! :))

  5. Δανείζομαι λόγια της Astrofegia: “δεν είσαι ο μόνος που το κάνει ή έχει τη διάθεση να το κάνει…” γιατί ναι… αναδρομές και αυτοκριτική κάνουμε όλοι μας, σε κάποιες φάσεις της ζωής μας

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    • koufetarios March 26, 2012 / 5:06 am

      Φυσικά και κάνουμε, ομολογώ πως το είχα ανάγκη και το έκανα. Μετά από 4 τέτοιες αναρτήσεις ομολογώ ότι κούρασε και μένα!

      Σ’ευχαριστώ Γλαρένια καλή σου μέρα!

  6. ♔DƦάɱα QuƎeи ♔ March 25, 2012 / 2:43 pm

    Αυτή και αν ήταν εξομολόγηση…
    Η ζωή είναι μια εμπειρία σύνθετη και ο χρόνος που περνούμε βιώνοντας αυτή την εμπειρία πάντα μας δημιουργεί σκέψεις και μας οδηγεί στο να φιλοσοφούμε περί διαφόρων θεμάτων, καταστάσεων από και προς εμάς και συναισθημάτων.
    Πάντα μου αρέσει όμως να διαβάζω τον τρόπο που παρουσιάζεις τα λεγόμενα σου, πάντα έχει ενδιαφέρον.
    Καλό απογευματάκι! 🙂

    • koufetarios March 26, 2012 / 5:08 am

      Σ’ευχαριστώ Drama Queen να’σαι καλά. Ήταν ίσως λίγο κουραστικές οι αναρτήσεις αλλά πραγματικά γράφτηκαν από ανάγκη και μόνο.

      Καλή μέρα σου εύχομαι!!

  7. Άιναφετς April 7, 2012 / 3:47 pm

    Κοίτα τώρα Μαβιέ μου, δες τι έγινε, (έτσι για να δεις πόσο γοητευτική μπορεί να είναι η ζωή)… :))
    Είχα καιρό να σ’ επισκεφτώ, πνιγμένη στις οικογενειακές υποχρεώσεις και σήμερα είπα, “τι να κάνει άραγε αυτό το “αγόρι”;
    Έτσι μπήκα πρώτα στο “time out” και κατάλαβα… στη συνέχεια η 25 Μαρτίου, αφού πέρασε, είπα, “καλά και έφυγε”… έτσι κατέληξα στην εξομολόγηση…
    Δεν σχολιάζονται οι έξω-ομολογίες γι αυτό ένα θα σου γράψω πολύ προσωπικό που όταν το ανακάλυψα, με ξελάφρωσε…αρκετά.
    Είναι εξαιρετικά δύσκολο να πορευτούμε στη ζωή μας όταν κουβαλάμε το οτιδήποτε, “πώς θα ανηφορίσουμε φορτωμένοι με αναμνήσεις ή με ενοχές”, είπα στον εαυτό μου και μου υποσχέθηκα να μην ασχοληθώ άλλο με το τι έγινε και με το γιατί έγινε, αλλά με το τώρα μου…είναι μαγικό το τώρα, όλα εδώ βρίσκονται!
    Στο παρελθόν καταφεύγω πια, μόνο για να κατανοήσω το τώρα μου! 😉

    Σταματώ τη φλυαρία και σου εύχομαι καλή εσωτερική ξεκούραση!

Leave a Reply

